סימן ריב - דברים האסורים משום שמחה גם לאתר שבעה
סימן ריב. דברים האסורים משום שמחה גם לאתר שבעה, ובו ה' סעיפים:
(א) אסור לאכול בסעוךת ברית מילה או פדיון הבן וסיום מסכתא, וכ"ש בסעודת נשואין. כל ל' על שאר קרוביו, וכל י"ב חודש על אביו ואמו (ואפילו בשנה מעוברת, סגי בי"ב חודש). ובתוך ביתו אם יש סעודת מצוה, מותר לו לאכול. אך בסעודת נשואין יש להחמיר אפילו בתוך ביתו אם לא כשהוא משיא יתום או יתומה שאם לא יאכל שם יתבטל המעשה, אז מותר לו לאכול אפילו אינה בביתו, וגם ללבוש בגדי שבת לאחר שלשים ואפילו על אביו ואמו, ולשאר קרובים גם תוך שלשים:
(ב) אינו רשאי להזמין אחרים או להזמן עם אחרים. לא ישלח מנות לאחרים ואחרים לא ישלחו לו כל ל', וה"ה כל י"ב חודש על אביו ואמו. (ובשבת תליא במנהג דלעיל סי' ר"י ס"ח):
(ג) אבל שהוא סנדק או מוהל לאחר שלשים (אפילו על אביו ואמו), ילבוש בגדי שבת עד לאחר המילה, ויכול לאכול גם בסעודה:
(ד) אסור ליכנס לבית נשואין כל ל' על שאר קרובים. וי"ב חודש על אביו ואמו, אפילו לשמוע את הברכות שמברכין שם. אבל בחופה שעושין בחצר בהכ"נ ומברכין שם ברכת ארוסין ונשואין, מותר לעמוד ולשמוע את הברכות לאחר ל' אפילו על אביו ואמו, וגם הוא בעצמו יכול לברך את הברכות, וגם יכול להיות שושבין להכניס את החתן תחת החופה, ויכול ללבוש בגדי שבת ובלבד שיהא לאחר שלשים, אבל לא יכנס לאכול על הסעודה. ויש מקילין גם לאכול על הסעודה:
(ה) מותר לאבל ללכת אל המשתה לשמש, ואוכל בביתו מה ששולחין לו מן הסעודה:
(א) אסור לאכול בסעוךת ברית מילה או פדיון הבן וסיום מסכתא, וכ"ש בסעודת נשואין. כל ל' על שאר קרוביו, וכל י"ב חודש על אביו ואמו (ואפילו בשנה מעוברת, סגי בי"ב חודש). ובתוך ביתו אם יש סעודת מצוה, מותר לו לאכול. אך בסעודת נשואין יש להחמיר אפילו בתוך ביתו אם לא כשהוא משיא יתום או יתומה שאם לא יאכל שם יתבטל המעשה, אז מותר לו לאכול אפילו אינה בביתו, וגם ללבוש בגדי שבת לאחר שלשים ואפילו על אביו ואמו, ולשאר קרובים גם תוך שלשים:
(ב) אינו רשאי להזמין אחרים או להזמן עם אחרים. לא ישלח מנות לאחרים ואחרים לא ישלחו לו כל ל', וה"ה כל י"ב חודש על אביו ואמו. (ובשבת תליא במנהג דלעיל סי' ר"י ס"ח):
(ג) אבל שהוא סנדק או מוהל לאחר שלשים (אפילו על אביו ואמו), ילבוש בגדי שבת עד לאחר המילה, ויכול לאכול גם בסעודה:
(ד) אסור ליכנס לבית נשואין כל ל' על שאר קרובים. וי"ב חודש על אביו ואמו, אפילו לשמוע את הברכות שמברכין שם. אבל בחופה שעושין בחצר בהכ"נ ומברכין שם ברכת ארוסין ונשואין, מותר לעמוד ולשמוע את הברכות לאחר ל' אפילו על אביו ואמו, וגם הוא בעצמו יכול לברך את הברכות, וגם יכול להיות שושבין להכניס את החתן תחת החופה, ויכול ללבוש בגדי שבת ובלבד שיהא לאחר שלשים, אבל לא יכנס לאכול על הסעודה. ויש מקילין גם לאכול על הסעודה:
(ה) מותר לאבל ללכת אל המשתה לשמש, ואוכל בביתו מה ששולחין לו מן הסעודה: